A+ A A-
Organizatorii Building Health Bucharest, 2015 anunță prezența în România, în calitate de invitat special și speaker în cadrul evenimentului, a domnului arhitect Christopher Shaw, specialist în arhitectură medicală și președinte al organizației Architects for Health din Marea Britanie.

Domnul Christopher Shaw va susține pe 22 octombrie, la Athénée Palace Hilton Bucharest Hotel, Le Diplomate, Forum Ballroom, prezentarea "Recent European psychiatric hospital design".

Atașăm detalii transmise de organizatori despre această participare, precum și informații referitoare la procedura de înscriere a arhitecților pentru participare la eveniment și lista actualizată a invitaților.

DESCARCATI INFO PARTICIPARE

Read more...

Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii, Urbanism si Dezvoltare Teritoriala Durabila URBAN-INCERC organizeaza pe 16 octombrie 2015 la sediul din Bucuresti cea de-a zecea editie a conferintei de cercetare in constructii, economia constructiilor, arhitectura, urbanism si dezvoltare teritoriala avand ca tema "Concepte si solutii inovative pentru adaptarea la schimbarile climatice". Vorbitorul-cheie al conferintei este d-l conf. univ. dr. Tom Johannes Kauko de la Oxford Brookes University. Mai multe detalii despre acest eveniment gasiti in materialul atasat [Conferinta ATUAC2.doc].[Conferinta vers ENGLEZA ATUAC2.doc]

Read more...
October 26-27, Radisson Blu Hotel, Bucharest
RIFF International Expo Conference is dedicated to architectural façades and roofs. RIFF is addressed to architects, designers and companies offering complete systems, accessories or insulation for façades and roofs.
Read more...

Building Health Bucharest International Forum 2015 este un proiect de comunicare interprofesională unic în România și face parte din seria de proiecte de comunicare dedicate spațiului medical și educațional românesc, alături de Building Education Bucharest International Forum 2016

Read more...

 Pentru ca faci parte din comunitatea Architecture Conference&Expo, te invitam sa iti promovezi proiectul arhitectural in cadrul expozitiei de proiecte HALL OF FAME.

Expozitia de proiecte din cadrul evenimentului Architecture Conference&Expo are ca scop promovarea proiectelor arhitecturale a arhitectilor prezenti in 2 octombrie la Liberty Technology Park. Proiectele arhitecturale vor fi printate in format A2 de organizatorii evenimentului in colaborare cu tipografia Impress.

Read more...

Buna ziua,

Vă adresez această scrisoare de intenție in vederea obținerii unui loc de muncă pentru efectuarea stagiaturii.

Sunt o persoană cu un nivel de energie ridicat, sociabilă, creativă și interesată de perfecționarea profesională în cadrul biroului dumneavoastră de arhitectură.

Îmi doresc să pun în aplicare cunoştinţele acumulate în urma absolvirii Facultății de Arhitectură și Urbanism din Cluj Napoca și sa încep să efectuez stagiatura pentru a dobândi ulterior dreptul de semnătură.

Vă mulţumesc pentru atenţia acordată.

Cu stimă, Andrei Lucian Temian

DESCARCARE CV

Read more...

Stimati colegi,
 
Va invitam luni, 7 septembrie 2015 ora 18, la libraria Gaudeamus de pe str. Iuliu Maniu 3 Cluj-Napoca, la o lansarea cartii Les eglises fortifiees du pays des Sicules. Atasat regasiti invitatia.
 
Va asteptam.

Read more...
Stimați colegi,

 

 

Vă anunțăm lansarea Bienalei de Arhitectură Transilvania 2015.

 

Concepută încă de la prima ediție ca un șir de evenimente menite să aducă arhitectura în atenția opiniei publice, să recunoască și să promoveze excelența în arhitectură, Bienala de Arhitectură Transilvania 2015 își propune să evidenţieze valenţe definitorii pentru arhitectura de calitate, să dezbată si să anime dialogul în jurul obiectului de arhitectură şi al impactului acestuia în oraş şi comunitate.

 

Organizatorul principal al Bienalei de Arhitectură Transilvania este Ordinul Arhitecților din România Filiala Transilvania. Coorganizatorii evenimentului sunt OAR Nord-Vest, OAR Bihor, OAR Alba, și OAR Satu-Mare.

 

Expoziţia – concurs este nucleul în jurul căruia se vor dezvolta toate evenimentele şi face parte dintr-o serie de evenimente din cadrul programului OAR de finanțare a premiilor filialelor pentru arhitectură, având la bază un regulament propriu și autonomie în organizare. Aceasta este deschisă tuturor membrilor filialelor OAR partenere și reprezintă momentul corolar al activităţii acestora din ultimii doi ani.

 

Scopul expoziției-concurs este de a reflecta cât mai corect activitatea membrilor filialelor participante, de a promova cele mai reușite exemple de practică profesională și de a genera demersuri constructive de atitudine faţă de arhitectura recentă. Nominalizările și premiile vor fi acordate de către un juriu format din arhitecți apreciaţi din țară și străinătate.

 

Toate informațiile necesare participării la Premiile Bienalei de Arhitectură Transilvania 2015 se vor găsi începând din 7 septembrie pe site-ul bienalei: www.batra.ro. Întrebările le puteți transmite pe adresa de e-mail a concursului: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

Vă așteptăm să înscrieți proiectele biroului dumneavoastră până la data de 25 septembrie 2015.

 

 

Cu cele mai bune gânduri, 

 

Daniela Maier
Coordonator Bienala de Arhitectura Transilvania 2015
 
Echipa de organizare:
Adina Moldan
Dan Domsa
Ionut Radu Filip
 
Curatori:
Președinte OAR Filiala Satu Mare - Iuoras Violeta
Președinte OAR Filiala Alba – Fleschin Stelian
Președinte OAR Filiala Bihor- Falub Cosmin
Președinte OAR Filiala Nord-Vest- Paskucz Ioan Stefan
Președinte OAR Transilvania – Guttmann Szabalcs

Read more...

11828761 964958380235532 8690112724440880003 n

În 14 și 15 august, în cadrul “Seri de vara clujene”, Scena Urbana și Transylvania Quest Games, vă invită la o serie de tururi ghidate „pe Cetățuie”.
Tururile vor începe de la ora 20:00, după cum urmează:
14 august - în limbile engleză, maghiară, franceză, și
15 august - în limbile română și germană.

Pentru o bună desfășurare a programului, vă rugăm să vă înscrieți la următoarele linkuri, urmând să specificați limba în care ați prefera să ascultați turul ghidat:
14 august, ora 20:00, pentru limbile engleză, maghiară, franceză
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatuie-tickets-18094453999
15 august, ora 20:00, pentru limbile română și germană
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatiue-tickets-18094508161

Locurile sunt limitate la 25 pers/tur și au prioritate persoanele înscrise online.

Locul de întâlnire este în fața Porții Nordice (pe sub care se face accesul în parc).

*Accesul este LIBER la toate tururile ghidate.

**************************************************
Augusztus 14 és 15-én a Kloszvári Magyar Esték keretén belűl a Városi Színhely és a Transylvania Quest utazási iroda egy sorozat vezetett túrát szervez a Fellegváron. A túrák 20:00 órai kezdettel indulnak, amint következik:
Augusztus 14-én: angol, magyar és francia nyelven
Augusztus 15-én: román és német nyelven

A program optimális lebonyolulása érdekében előzetes feliratkozás szükséges, amely során kérjük kiválasztani a túra nyelvét. Jelentkezni lehet az alábbi honlapokon:
Az augusztus 14-i angol, magyar és francia nyelvű túrákra
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatuie-tickets-18094453999
Az augusztus 15-i román és német nyelvű túrákra
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatiue-tickets-18094508161

*A részvétel ingyenes bármelyik túrára.

**************************************************
Am 14. und 15. August im Rahmen der Veranstaltung Klausenburger Sommerabende werden von Scena Urbană in Zusammenarbeit mit Transylvania Quest geführte Touren durch die Zitadelle von Klausenburg organisiert

Die Führungen beginnen um 20:00 Uhr wie folgt:
14. August - englisch, ungarisch und französisch und
15. August - rumänisch und deutsch

Wir bitten Sie sich mit den folgenden Links einzuschreiben. Bitte achten Sie auf die Sprache.
14 August, 20:00 Uhr für englisch, französisch und ungarisch
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatuie-tickets-18094453999
15. August, 20:00 Uhr für rumänisch und deutsch.

Treffpunkt ist das Nordtor (der Durschgang zum Kinderspielplatz)

*Die Führungen sind gratis

**************************************************
Scena Urbana et Transylvania Quest vous invitent à une série de visites guidées sur la Citadelle (Cetățtuie), comme une partie du projet de ”Seri de vara clujere”.
Les visites auront lieu le 14 et le 15 Août , à partir 20 heures, comme suit:
Le 14 août - en anglais, hongrois, français, et
Le 15 août - en roumain et en allemand.

Pour avoir une estimation du nombre de personnes présentes, s'il vous plaît inscrivez-vous sur les liens suivants, en déclarant la langue qui vous préféreriez assister:
14 août 20h00, anglais, hongrois, français
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatuie-tickets-18094453999
15 août 20h00, roumain et allemand
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatiue-tickets-18094508161

Le point de rencontre sera en face du nord porte (en vertu de laquelle l'accès au parc).

Il ya un nombre limité de 25 personnes / tournée, et la priorité est donnée aux personnes inscrites sur le liens.

* L'accès a toutes les visites est GRATUIT.

**************************************************
Scena Urbana and Transylvania Quest invite you to a series of guided tours on the Citadel (Cetățuie), as a part of “Seri de vara clujene” project. The tours will take place on August 14 and 15, starting at 8 PM, as follows:
August 14 - English, Hungarian and French guided tours, and
August 15 - Romanian and German guided tours.

To have an estimate of the number of persons attending, please register on the following links, choosing which of the languages you would prefer:
August 14, 8 PM, English, Hungarian, French
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatuie-tickets-18094453999
August 15, 8 PM, Romanian and German
https://www.eventbrite.co.uk/e/tururi-ghidate-cetatiue-tickets-18094508161

There is a limited number of 25 persons/tour, and the priority is given to the people registered online.

The meeting point is in front of the Northern Gate (from under which you get to the park).

* All the tours are FREE of charge.

Read more...

Dragi colegi,

    UAR anunță organizarea în lunile, august și septembrie a câte unui itinerar profesional intitulat "Le Corbusier 50", care parcurge un traseu ce reunește 22 de lucrări ale marelui arhitect.
Organizarea itinerarului în detaliu poate fi consultată pe pagina web a UAR dedicată acestui proiect, aici: www.uaritinerarii.org

afis Le Corbusier 50

 

Read more...

Doamna/Domnule Arhitect,

Va informam ca Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Afacerilor Rurale din Coreea de Sud a lansat un concurs international de idei deschis arhitectilor din intreaga lume, care este in conformitate cu reglementarile UNESCO-UIA si a primit aprobarea Uniunii Internationale a Arhitectilor (UIA).

Industrializarea si urbanizarea masiva au determinat exodul populatiei din zona rurala catre orase, avand drept consecinta imbatranirea populatiei, pierderea vitalitatii si deteriorarea calitatii vietii din comunitatile rurale. Obiectivul concursului este sa propuna moddalitati de rezolvare a problemelor cu care se confrunta comunitatile rurale din intreaga lume, folosind exemplul coreean.

Concursul este localizat intr-un sat coreean si incearca sa identifice solutii pentru reconstituirea dotarilor rezidentiale, reabilitarea vechilor constructii si insertia celor noi, punand accentul pe fostele depozite din Nonghyup si pe fostele centre de copii din Sari-Myeon, regiunea Goesan-Gun Chungcheongbuk-Do. Viitorul “Centru Junior-Senior” va trebui sa fie proiectat ca un spatiu de schimburi si legaturi intre generatii.

Participantii trebuie sa tina cont de caracteristicile regionale si de trasaturile arhitecturii locale in promovarea dezvoltarii rurale durabile.

CALENDAR:

31 iulie 2015: data-limita de inscriere

21 august 2015: data-limita pentru transmiterea proiectelor.

TAXA DE INSCRIERE: 100 dolari SUA.

LIMBA DE DESFASURARE A CONCURSULUI: Engleza.

PREMII:

Locul I: 30 000 dolari SUA - Premiu acordat de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Afacerilor Rurale

Locul II: 3 premii a cate 5 000 dolari SUA fiecare, acordate de Presedintele Corporatiei Comunitatilor Rurale, Guvernatorul regiunii Goesan-Gun si Institutul Coreean al Arhitecturii Rurale

Locul III: 3 premii a cate 2 000 dolari SUA fiecare, acordate de Presedintele Corporatiei Comunitatilor Rurale, Guvernatorul regiunii Goesan-Gun si Institutul Coreean al Arhitecturii Rurale.

JURIUL INTERNATIONAL:

Charles Walker (Marea Britanie); Shuhei Endo (Japonia); Young-Hwan, Im (Coreea); Joh Sung-Yong Im (Coreea); Dominique Gauzin Müller (Franta) - reprezentant UIA; Emilien Gohaud (Franta) - membru supleant, reprezentant UIA.

INFORMATII SI INSCRIERI:

http://www.krac.kr/2015/main

Village rural Coree fr

Village rural Korea

Read more...

Doamna/Domnule Arhitect,

 

   Va transmitem mai jos informatii despre Anuntul de achizitie a contractului pentru proiectul Clean Energy Cooperation with India, proiect administrat de Delegatia Comisiei Europene din Delhi, India.

Bugetul proiectului: 1 500 000 euro.

Data-limita pentru inregistrarea initiala: 1 iulie 2015.

Candiatii selectati vor fi invitati sa prezinte ulterior oferte detaliate pentru acest contract.

Consortiile care se inscriu vor fi formate, de preferinta, din parteneri europeni si indieni.  

Activitatile proiectului ar putea incepe pe 1 ianuarie 2016 si ar putea dura 3-4 ani.

Mai multe detalii gasiti pe link-ul Comisiei Europene

https://webgate.ec.europa.eu/europeaid/online-services/index.cfm?do=publi.welcome&nbPubliList=15&orderby=upd&orderbyad=Desc&searchtype=RS&aofr=136597&userlanguage=en

sau in materialele anexate.

Download: Clean Energy Cooperation with India

Read more...

Afis Universitatea de Vara din Transilvania 2015

Stimați studenți,

 Ca în fiecare an, OAR organizează între 01 – 15 iulie 2015 Universitatea de vară.

Tot ca în fiecare an, cursul este considerat practică de vară acceptată de către FAU.

Pentru toate atelierele propuse, din cauza numărului limitat de studenți, (detaliile le regăsiți atașate) OAR așteaptă scrisori de intenție (max 1 pagină) la secretariatul din Cluj-Napoca, str. Eroilor nr. 22, ap. 10, sau la e-mai This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. până la data de 29 iunie 2015.

Rezultatele selecției vor fi anunțate pe site-ul OAR filiala Transilvania la 30 iunie 2015, cursurile urmând a se desfășura conform programului.

Așteptăm intențiile pentru a putea demara programul de vară

Secretariatul OART.

Download: Descriere program

 Afis Program UV2015

goProUV1

goProUV2

goProUV3

goProUV4

goProUV5

goProUV6

goProUV7

goProUV8

goProUV9

goProUV10

goProUV11

goProUV12

goProUV13

goProUV14

 

Read more...

Concurs de arhitectură pentru Cazarma U – Art Encounters

Dragi colegi,

OAR filiala Timiș, împreună cu Fundația Art Encounters lansează azi, 12 iunie, un concurs de soluții pentru aproprierea unor spații din cadrul clădirii Cazarmei U, una dintre locațiile expoziționale incluse în prima ediție a Bienalei de Artă,  Timișoara Art Encounters (3-31 octombrie 2015).

Obiectivul concursului este găsirea de soluţii privind aducerea la stadiul de spațiu expozițional a unui număr de spații interioare și exterioare din această locație.

Dosarele de concurs vor fi evaluate de un juriu format din Vlad Alexandru Gaivoronschi - președinte OAR Timiș, Ovidiu Șandor - președintele Fundației Art Encounters, Suzana Vasilescu - coordonator Art Encounters, Rudolf Graef - vicepreședinte OAR Timiș, Oana Simionescu - vicepreședinte OAR Timiș, Adina Szitar - vicepreședinte OAR Timiș.

Încurajăm participarea tinerilor arhitecți, dar concursul este deschis tuturor arhitecţilor care sunt membri ai Ordinului Arhitecților din Romania. 

Pentru a vă înscrie completați FORMULARUL de înscriere, și trimiteți documentația cerută prin regulamentul de concurs la adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Documentația de concurs:
1. formularul de înscriere
2. tema
3. contractul
4. plan parter
5. plan etaj
6. poze amplasament

Read more...

 

SOMES DELIVERY - ATELIER DE PEISAGISTICĂ PE SOMES CU ATELIER ROBERTA  17-20 iunie

13-14 iunie este weekendul de evenimente #SomeșDelivery urmat în 17-20 iunie de un Atelier de peisagistică a malurilor Someșului organizat de Institutul francez din Cluj.
Institutul francez invită la Cluj echipa de peisagiste  Atelier Roberta (http://atelierroberta.com/) din Paris care va anima un Atelier de peisagistică pentru valorizarea râului Someș și a malurilor sale.

Atelier Roberta este laureat al Premiului Albums des Jeunes Architectes et des Paysagistes.

Acest atelier destinat studenților și tinerilor profesioniști din domeniile arhitecturii și peisagismului sedorește a fi un exercițiu de artă plastică a peisajului, permițând extragerea „esenței poetice” a locului.  Proiectul peisagistic se hrănește din impresii și observații personale și din locație în sine. Atelier Roberta vă propune o reflecție asupra aspectelor zonei pe care dorim să le evidențiem, să le punem în valoare. Cum să readuci splendoarea unui râu ignorat, ascuns, căruia orașul i-a întors spatele?  Rezultatele atelierului vor fi prezentate public în 20 iunie.

Cei interesați să participe la acest atelier o pot face trimițând un e-mail la This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. până în 15 iunie.

Participarea este gratuită. Participanții sunt rugați să aducă cu ei doar câteva materiale de care au nevoie pentru realizarea machetelor (creioane colorate, carton, etc). Alte materiale vor fi furnizate de organizatori

Desfășurarea atelierului:   

ATELIERUL VA AVEA LOC LA INSTITUTUL FRANCEZ CLUJ (STR. IIC BRATIANU 22)

În funcție de numărul de participanți se vor forma grupe de 2-3 persoane.

Miercuri seara: vizitarea tronsonului

Joi (orele 10-18 cu o pauza la pranz)

zi de colectare: fiecare va lua o amprentă a locului, va aduna cât mai multe impresii vizuale, sonore, spațiale pentru a ajunge la finalul zilei:

-      la o sinteză : ce este esențial la această locație pentru mine ?

-      la o intenție simplă : cum aș putea să evidențiez acel lucru ?

Vineri (orele 10-18 cu o pauza la pranz)+ prima parte a zilei de sâmbătă : producție.

Participanții își vor formaliza intenția printr-o machetă 1 : 1 la scara orașului, dimensiunile și materialele vor fi la alegerea participantului și vor depinde de proiectul fiecăruia.

Sâmbătă : machetele vor fi prezentate în a doua parte a zilei, alături de câte 3 cuvinte pentru fiecare.

La atelier s-au înscris deja studenți ai secției Peisagistică USAMV Cluj și studenți ai școlii de arhitectură din Montpellier (Franța)

Read more...

      Ordinul Arhitecților din Romania filialala Transilvania vă invită pe 6 iunie 2015, ora 21, în piața gării, la VOCILE FOCULUI, oferit de SCENA URBANA.

“Vocile focului” combină patru elemente: focul, o voce feminină, una masculină și una de violoncel. Acestea oferă o operă arzătoare care timp de 30 de minute va genera foc și emoție.

O linie în flăcări trasează multiple direcții în întuneric, trasează traseele locomotivei staționare din Cluj. Vocea contra și în sensul aleii de fier, cântecul învăluie spațiul și dispare cu viteza luminii la stele.

Locomotiva ezită, purtată de muzică, lansată în depărtări, ea merge până la marginea nopții, la marginea lumii, unde ne poartă visul și, eventual, și calea ferată. Iar focul, în inima muzicii, se multiplică în limbile tuturor cântărilor în lungi linii curbate,
tumultuase precum căile tuturor călătoriilor.

-------------------------------------------------------------------------------

”Voices of fire” consists of four elements: the fire, a female voice, a male voice and a cello voice. They offer 30 minutes of
intense show that will generate heat and emotion.

A line of flames will draw several directions in the dark, tracing the tracks of the stationary locomotive from Cluj-Napoca. The voice against and along the iron rail, the music fills the space and vanishes at the speed of light into the stars.

The Locomotive hesitates, carried by music, launched with power, it goes to the edge of the night, on the outskirts of the world, where only our dreams can take us, and eventually the railways. And the fire, in the heart of music, multiplies itself in songs of all languages, in long curves, sparklig as the ways of all the journeys.
-------------------------------------------------------------------------------

Les voix du feu mêlent 4 voix, celle du feu à une voix de femme, une voix d'homme et une voix de violoncelle. Elles offrent un opéra brûlant de 30 minutes pour la nuit et les émotions.

Une ligne flambe, de multiples flammes tracent des itinéraires dans le noir, tracent les routes pour la locomotive immobile de Cluj. Voix contre voie, voix dans les voies, le chant remplit l’espace et file à la vitesse du feu vers les étoiles.

La locomotive hésite. Portée par la musique, lancée au plus loin, elle s'avance jusqu’au bord de la nuit, jusqu’au bord du monde là où nous mène le rêve et peut-être le chemin de fer. Et le feu, au cœur de la musique, se multiplie dans les langues de tous les chants en longues lignes courbes scintillantes comme autant de pistes pour tous les voyages.
-------------------------------------------------------------------------------
DENIS TRICOT - PROMENADE D'ARTISTE pe SCENA URBANA
Opera de foc pentru o locomotiva oprita

DENIS TRICOT sculptura si foc
PATRICIA CAPDEVIELLE voce
VANIA DOMBROVSZKY voce si violoncel
MATHIEU HARZO foc

Afis Vocile Focului

Read more...

În perioada 22 – 26 mai 2015, Scena Urbană vă invită să ne amintim împreună în cadrul proiectului Urban Butterfly Effect despre spațiile care ne-au găzduit în anii precedenți, să vedem în ce fel s-au transformat acestea între timp și în ce mod ar putea evolua mai departe.

Ne dorim să readucem în discuție unele dintre intervențiile din edițiile anterioare, și să reinterpretăm anumite spații. În acestă ediție vom avea din nou ocazia să experimentăm, să ne jucăm, să dansăm, să ascultăm, să simțim și să râdem împreună.

V-am pregătit o serie de concerte, piese de teatru, operă, expoziții, activități sportive, precum și proiecții de film. Activități se vor desfășura pe parcursul celor 5 zile, conform programului, în următoarele spații: pe strada Mihail Kogălniceanu, în Grădina Botanică, pe Cetățuie și în Gara Mică. (http://scenaurbana.ro/)

Afis Butterfly Effect

Read more...

Bună ziua,

Ne face plăcere să vă invităm la Cocktailul de Deschidere al ediției din acest an a Zilelor Arhitecturii – Building Roots. Evenimentul va avea loc Luni 11.05.2015 , ora 19:30 la  „Casa Zilelor Arhitecturii” în Piaţa Ştefan cel Mare, nr. 18, Cluj-Napoca. Deschiderea va fi urmată de o Seară de Socializare pe muzica Cvartetului Delart.

 

„Zilele Arhitecturii” - Este o manifestare menită să promoveze importanța arhitecturii în viața de zi cu zi facând posibil ca ea să fie cunoscută și asumată de reprezentați din cele mai diverse domenii precum și de publicul larg, cetățeni ai orașului de toate vârstele și specializările. Un alt obiectiv reprezintă ridicarea nivelului culturii profesionale a arhitecților, respectiv a studenților arhitecți promovând idei noi și soluții de calitate.

Aşadar, ne face plăcere să vă informăm că Asociația Studenților Arhitecți – AstA Cluj organizează anul acesta a 7-a ediție a evenimentului Zilele Arhitecturii. Ediția 2015 se va desfășura în perioada 11-17 Mai, fiind parte din programul Cluj-Napoca – Capitala Europeană a Tineretului 2015. Prin cele 4 secțiuni: Conferințe, Ateliere, Expoziții și Strada, proiectul își propune să aducă în discuție, să informeze și să acționeze asupra problemelor din sfera arhitecturii, la nivel de oraș, implicând mediul academic, arhitecți, ingineri, designeri dar și publicul general.

Program ZA2015

afis ZA

 

Read more...

SomesDelivery poster

Someșul prinde o nouă viață:
amenajări și activități culturale la Someș Delivery

·         Someșul poate fi o axă de dezvoltare a orașului dacă e folosit la adevăratul său potențial: ca gazdă a unor evenimente culturale, activități sportive și de relaxare ,
prin amenajări moderne

·         Arhitecții, urbaniști și organizatorii de evenimente pot primi finanțare pentru proiecte legate de amenajări sau activități depuse până în 21 mai

Cluj-Napoca, 28 aprilie 2015
Trei zile de evenimente culturale și amenajări temporare vor anima malurile Someșului în perioada 12-14 iunie, odată cu lansarea proiectului Someș Delivery. Gândit pe termen lung pentru a readuce râul în atenția comunității locale, Someș Delivery va îmbina componente de arhitectură, artă, mediu, sociologie și urbanism participativ.

Cele trei zile din iunie vor include dezbateri despre cele mai bune moduri de folosire a Someșului, dar și spectacole, ateliere pentru copii sau concerte. Evenimentul marchează începutul unui efort comun de transformare a Someșul într-o axă de dezvoltare al orașului, ca gazdă a unor evenimente culturale și ca spațiu de socializare.

Prima ediție Someș Delivery va viza tronsonul dintre podul Napoca și podul Horea, din zona centrală, propunând modele de amenajare și activități care s-ar putea permanentiza. „Avem o imagine vagă a Someșului, deși e parte din viața noastră de zi cu zi. Orașul pare să îi fi întors spatele, ridicând clădiri fără geamuri către râu sau maluri inaccesibile. Noi căutăm să animăm din nou Someșul și invităm întreaga comunitate să propună mici activități și amenajări temporare; le vom aprecia în mod special pe cele care au potențialul de a deveni constante, firești, de zi cu zi. Vrem să readucem Someșul la viață permanent, nu doar trei zile pe an!”, spune Mihai Mateiu, managerul proiectului Someș Delivery.

Arhitecții, urbaniștii, organizatorii de evenimente culturale și toți cei interesați să dea Someșului o nouă perspectivă sunt invitați să trimită propunerile lor de proiecte până în data de 21 mai; cele care urmează să fie finanțate vor fi alese de reprezentanții organizatorilor și ai autorităților locale, primind fonduri cu valoarea maximă de 5.000 de lei, în funcție de tipul de proiect propus. Regulamentul complet al acestui concurs este disponibil online pe site-ul somesdelivery.ro, începând de astăzi, iar noi informații vor fi publicate constant pe pagina de Facebook a proiectului.

Un prim proiect propus de organizatori este pavilionul central Someș Delivery, care urmează să fie amenajat deasupra spațiului verde existent între râu și strada Dragalina, oferind o legătură între cursul de apă, spre care se vor construi scări, și Cetățuie. Acest spațiu va oferi informații despre program și va readuce la lumină povestea Someșului, atât din perspectiva istoriei, cât și prin mărturii și amintiri strânse de la riverani, care vor fi invitați să participe la un studiu sociologic în luna mai.

În viitor, fiecare ediție a Someș Delivery va aborda un alt tronson de râu, încercând să găsească ideile bune de amenajare a acestuia, consultând comunitatea și implicând riveranii, locuitori și instituții, în animarea zonei. La finalul fiecărei ediții, Primăria și Consiliul Local Cluj‑Napoca vor primi un raport, ca suport al efortului lor de transformare a Someșului într‑un spațiu al clujenilor.

Someș Delivery reprezintă adaptarea la realitățile Clujului a conceptului Street Delivery, un program organizat până în prezent la București, Iași și Timișoara, prin care străzi din centrul orașelor se închid traficului și devin spații de evenimente și activități comunitare, așa cum la Cluj se dorește să devină râul care traversează orașul.

Un proiect de mediu, derulat în paralel în parteneriat cu organizația Zero Waste Romania, urmărește igienizarea întregului curs al Someșului Mic. Dincolo de acțiunile punctuale în zone în care urmează să aibă loc evenimente, Zero Waste a inițiat un proiect pe doi ani pentru igienizarea întregului curs, de la Gilău la Mica, punctul de ieșire al Someșului din județul Cluj.

Despre Someș Delivery

Organizatori: Fundația Cărturești, Ordinul Arhitecților din România, Asociația miniMASS
Parteneri: Primăria Cluj-Napoca, programul Cluj-Napoca 2021 - Capitală Culturală Europeană, Street Delivery, Zero Waste Romania
Site oficial:
www.somesdelivery.ro
Pagină de Facebook:
Someș Delivery

Pentru mai multe informații:
Andrei Aroneț
PR Manager
telefon: 0743.15.20.18
email:    This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Read more...
« April 2018 »
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            
OARTRANSILVANIA

Login or Register

Pentru a accesa aceasta sectiune a siteului trebuie sa utilizati drept Username TNA-ul Dumneavoastra.
In cazul in care ati uitat parola, aceasta se poate reseta accesand linkul :
RECUPERARE PAROLA